Wednesday, July 27, 2016

මිහිලිය නළලේ අංජන තිලකේ



මිහිලිය නළලේ අංජන තිලකේ
සිරි ලංකා දෙරණේ
තිසරණ සරණින් භූ පාලනා
ජනතා දිනේ දිනේ ...
ජනතා දිනේ දිනේ ...

දන පිනන සසර සනරා වතින්
සත සිත ගත සැනසේවා
සඟ වෙද ගුරු ගොවි කම්කරු
බලඇණියෙන් සිව් දිග සැරසේවා ...

බුජ බල පලකල සුරු නර විරු කැල
යලි හෙලබිම ඉපදේවා
මුදු ගුණෙන් සුපුන් සඳ නැණින්
ගුරුන් ලෙද රන් දිව දිලිහේවා ...



මීට බොහෝමත් ඉස්සර කාළෙක පණ්ඩිත් අමරදේවයන් විසින් ගායනා කල දේශාභිමානී ගීතයක් තමයි මේ..මම දන්නව ඔබ අනූව දශකයෙන් මෙපිට ඉපදුනු කෙනෙකුනම් බොහෝ වෙලාවට මෙය අහලවත් නැතිව ඇති..අද අපේ රටේ මොනවහරි අපිට කියල දෙයක් ඉතිරි වෙලා තියනවනම් අන්න ඒ ගොඩේ අනිවාර්යයෙන්ම මේ ගීයත් තියෙන්න ඕනෙ..

අද අපේ රට පිට රටවල් වලින් ආපු නොයෙක් සංස්කෘතික දෑ වැලඳගෙන තිබුනත් ඉස්සර අපිටම කියල අපේ සංස්කෘතියක්, ආර්ථිකයක් තිබුණ.. සඟ , වෙද ,ගොවි ,ගුරු , කම්කරු කියන පංචමහා බලවේග එදා රට පෙරට ගෙන ඒමට විශාල බලපෑමක් කලා..විවෘත ආර්ථිකයෙන් බෙලහීන වූ ඒ ඉතිහාසය මට මතක් කලේ මෙන්න මේ ගීතයෙනුයි..

මෙතන දේශපාලනයක් නෑ..මේ ගීතය ඇත්තෙන්ම පණ්ඩිත් අමරදේවයන් විසින් ගයද්දි මොකද්දෝ මහ අමුතු හයියක් හිතට එනව .. මට මතක විදිය නිවැරදිනම් එතුමන් මේ ගීය ගායනා කලේ ජාතික උත්සවයකට..මම වැරදිනම් දන්න කෙනෙක් එය නිවැරදි කරන්න.

මගේ රට තරම් වටිනා රටක් වෙන කොයින්ද..තිසරණ සරණින් තවත් කල්ප කාලයක් මේ රට යහතින් තියෙන්න ඕන කියල ඔබත් ප්‍රාර්ථනා කරන්න..

පිළිවෙලකට පද පේලි එකතු කරල ගීතය ලීවෙ මහාචාර්ය සුනිල් ආරියරත්නයන්..වික්ටර් රත්නායකයන් ගෙ සංගීතයට මධුර මනෝහර ගායනය පණ්ඩිත් ඩබ්.ඩී අමරදේව ඇතුළු පිරිස...

- ජගත් කුරුගම -
jagathkurugama.blogspot.com

No comments:

Post a Comment