Monday, June 19, 2017

දෑස නිළුපුල් තෙමා



දෑස නිළුපුල් තෙමා
කඳුළු මුතුවැල් සලා
දෙතොල සුසුමින් පුරා
ඉකිබිඳ හඬනු මල් මාලියේ .....

නිහඬ හදවත් පොතේ ලියැවුනූ
සොඳුරු ගී වැල් නැතේ මා තැනූ
ඔබේ කඳුලැලි මා සිතේ
නිබඳ පදවැල් ඇඳේ ...

පබළු මිණිමුතු නැතේ මා සතූ
කඳුළු මුතු ඇත ඔබේ මා පැතූ
තුසර පිණි ලෙස මල් මතේ
කඳුළු කොපුලේ රැඳේ .....


මේ ගීතය ගැන සටහනක් ලියන්න මෙහි පදමාලාව හොයද්දි මම අපූරු දෙයක් දැක්ක. ඒ තමයි මෙහි එක වචනයක් බොහෝ වෙබ් සයිටවල 99% ම වැරදියට ලියල තියෙන්න බව. ඒක තමයි
"කඳුළු මුතු ඇට ඔබේ මා සතූ .."
කියන එක.මේක සම්පූර්ණයෙන්ම වැරදියි.මේකේ හරි වචනෙ තමයි

 "කඳුළු මුතු ඇත ඔබේ මා සතූ "

 කඳුළු මුතු තියනව කියල අදහසක්. මේ ගීය ලිව්වෙ අපට ඉන්න ප්‍රවීණ ගීත රචකයෙකු වන ප්‍රියානන්ද විජේසුන්දර . ඉතිං මේක තවත් තහවුරු කරගන්න මම කතා කලා මේක ලිව්ව ප්‍රියානන්ද විජේසුන්දර මහතා හට .මේ ගීතයෙහි අගමුල විජේසුන්දර මහතාණන් මතක් කලේ මේ විදියට....

මේ ගීය ලිව්වෙ මට මතක හැටියට හැත්තෑව දශකයේ මුල. ඒ කාලේ කපුගේව මම අඳුනන්නෙ නෑ.. ඒත් බස් එකේ උසට උසේ එල්ලිල යන මේ මනුස්සයව මම දැකල තියනව. ඇත්තෙන්ම මම අඳුනන්නෙ කපුගේගෙ මල්ලිවයි .එයා උන්නෙ පොල්ගස්ඕවිට. දවසක් එයා මට කිව්ව අපේ අයිය ඉංදියාවෙ ගිහිල්ල සංගීතය ඉගෙනගෙන ඇවිත් කැස්බෑවෙ කලායතනයක උගන්වනව කියල.ඉන් පස්සෙ තමයි මම කපුගේව අඳුනගන්නෙ..

කොහොම හරි පස්සෙ කපුගේ ගුවන් විදුලියෙ හඬ පාලක වරයෙක් විදියට කටයුතු කලා.මේ කාලේ ගුවන්විදුලියෙ හිටපු පී.ඩී ස්ටීවන් කියන මහත්මය මේ සංගීත උපාධියකුත් තියන් හඬපාලක වරයෙක් විදියට ඉන්න කපුගේව දැකල ඔහුට ගීතයක් පටිගත කරන්න කියල ආරාධනා කලා. කොහොම හරි කපුගේ මේ නිසා සනත් නන්දසිරි මහතා ලවා තනුවක් හදාගෙන ගීතය ලියන්න කෙනෙක් හොය හොය ඉඳල තියනව.

දවසක් ගුවන්විදුලියෙ දි කපුගේ මාව දැකල  "අනේ මචෝ උඹ දැක්ක එක දෙවියෙක් දැක්ක වගේ.. මම මේ සිංදුවක් ලියාගන්න කෙනෙක් හොය හොය හැමතැනම ඇවිද්දෙ "  කියල මගේ ලඟට දුවගෙන ආව..  ඉන් පස්සෙ අපි ගුවන්විදුලි කැන්ටිමට ගිහින් තේ බීල සිගරැට් එකකුත් පත්තු කරන් මේ ගැන තවත් කතා කලා. ඉන් පස්සෙ ස්ටූඩියෝ අංක 10 ගිහිල්ල කපුගේ පියානෝ එක ලඟ වාඩිවෙලා අර මුලින් හදන් ආපු තනුව කටින් කිව්ව..
ඒ එක්කම මම සින්දුව ලියන්න පටන් ගත්ත..ඊට පස්සෙ කපුගේ ආයිත් ඒ තනුව පියානෝ එකෙන් ප්ලේ කලා.. ඒ වෙද්දි මම ඔය ගීය ලියල ඉවරයි..
එතකොට වෙලාව දවල් 1.30ට විතර ඇති.2.00 ට තමයි රෙකෝඩින් එක තිබුණෙ.

ඉතිං ඔන්න ඔය විදියට තමයි කපුගේගේ මුල්ම ගීය විදියට  "දෑස නිළුපුල් තෙමා කියන ගීය ලිව්වෙ.. එදා අහම්බෙන් සින්දුවක් කියපු කපුගේ ඊට පස්සෙ හිමින් හිමින් මහා ගායකයෙක් උනා.... ඔයා ඇහුව වගේ ඕකේ මම ලිව්වෙ කඳුළු මුතු ඇත කියලයි. මුතු ඇට නෙමෙයි.

ඔන්න ඔය විදියට ප්‍රියානන්ද විජේසුන්දර මතතා ඔය ගීයේ අතීත කතාව මාත් එක්කල කිව්වෙ..මේ ගීය කපුගේට වගේම ඔහුටත් ස්වර්ණමය සිහිවටනයක් උනේ ඔය විදියටයි. අද ප්‍රියානන්ද විජේසුන්දරයන් වෙසෙන්නෙ දිවයිනෙන් බැහැර සීතල නවසීලන්තයෙ. ඒත් තවමත් ගෙවුන අතීතය මේ වගේ සුන්දර අත් දැකීම් එතුමා අපිත් එක්ක බෙදා ගන්නෙ හරිම කැමැත්තෙන්...

මේ වගේ සොඳුරු ගීත නිර්මාණය කරපු ප්‍රියානන්ද විජේසුන්දරයන් හට නිදුක් නීරෝගී යහපත් අනාගතයක් වේවා !
සියළු දේ සාර්ථක වේවා කියල අපි හැමෝම ප්‍රාර්ථනා කරමු.

- ජගත් ප්‍රසන්න කුරුගම -

1 comment: